Nieuwe uitvoering van de toonaangevende, prestatiegerichte sportwagens in het premium middenklassesegment.
Uiterst performante auto's met een authentieke allure beschikken over geavanceerde racewagentechnologie en een karakterprofiel in de traditie van de originele BMW M3 die 35 jaar geleden werd voorgesteld. Marktlancering vanaf maart 2021.
Nieuwe BMW M3 Berline en nieuwe BMW M4 Coupé met onmiskenbaar prestatiegericht voertuigconcept. Tuningwerk uitgevoerd naast testprogramma voor de BMW M4 GT3-racewagen. De vertrouwde M-combinatie van dynamiek, wendbaarheid en precisie gaat hand in hand met dagelijkse bruikbaarheid en langeafstandscapaciteiten.
Extra variatie in het motorgamma. Authentieke prestatie-ervaring in de nieuwe BMW M3 Berline en nieuwe BMW M4 Coupé dankzij de handgeschakelde zesversnellingsbak die geen enkele concurrent biedt. BMW M3 Competition Berline en BMW M4 Competition Coupé met achttraps M versnellingsbak Steptronic. De Competition-modellen zijn ook voor het eerst verkrijgbaar met de M xDrive vierwielaandrijving, gesch. vanaf de zomer van 2021.
Hoog in de toeren klimmende zescilinder-in‑lijn motor met M TwinPower Turbo-technologie, maximaal 375 kW/510 pk en tot 650 Nm. Twee turbo’s, geoptimaliseerde directe injectie, koeling en olietoevoer aangepast voor circuitgebruik, modelspecifiek uitlaatsysteem met elektrisch bediende kleppen voor een emotioneel opzwepende motorsoundtrack.
Modelspecifieke handgeschakelde zesversnellingsbak met Gear Shift Assistant voor uiterst dynamische rijsituaties. Nieuwste generatie van de achttraps M versnellingsbak Steptronic met Drivelogic en drie schakelprogramma’s. M xDrive is gekoppeld aan Active M Differential, achterwielaandrijving, drie inschakelbare modi: 4WD, 4WD Sport en 2WD voor pure achterwielaandrijving en gedeactiveerde stabiliteitscontrole.
Adaptieve M ophanging met elektronisch gestuurde schokdempers en M Servotronic stuurinrichting met variabele overbrengingsverhouding zijn standaard gemonteerd. M‑specifieke aanpassingen aan voor- en achteras. Nieuw geïntegreerd remsysteem met twee instellingen voor pedaalgevoel en -respons. M compound-remmen standaard, M carbon-keramische remmen optioneel.
Dynamic Stability Control (DSC) met M Dynamic Mode en voor het eerst geïntegreerde beperking van de wielslip en M Traction Control in tien fasen verstelbaar.
Gesmede M lichtmetalen velgen – voor: 18", achter: 19" (Competition-modellen met M xDrive – voor: 19", achter: 20"). Optionele Performance banden.
Een uiterst stijve koetswerkstructuur en chassisbevestiging dankzij maatregelen zoals modelspecifieke beugels voor het motorcompartiment, een subframe op de vooras met aluminium paneel, beugels onder de vloer en een subframe op de achteras met een stijve verbinding met het koetswerk.
Twee koetswerkvarianten met hun eigen unieke koetswerkdesigns en een emotioneel meeslepende look. BMW M3 Berline en BMW M4 Coupé met op prestaties gerichte koetswerkkenmerken: M‑specifieke versie van grote, verticale BMW nieren, krachtig gebeitelde wielkasten met opvallende M kieuwen, prominente zijdelingse drempelverbreders met bevestigingen aan de voor- en achterschort, koolstofvezeldak met aerodynamisch geoptimaliseerde vinnen, achterspoiler en vertrouwde M uitlaatpijpen. Nieuwe, exclusieve koetswerkkleuren. M Carbon exterieurpakket en BMW M Performance onderdelen als opties verkrijgbaar.
Ergonomisch geoptimaliseerde sportwagencockpit met M-specifieke displays en bedieningselementen. Nieuw ontwikkelde M sportzetels en lederen bekleding Merino Feinnarbe met uitgebreide standaarduitrusting; optioneel met zetelventilatie. Nieuwe M Carbon kuipzetels met structuurgebaseerd design als optie verkrijgbaar.
M-specifiek regel-/bedieningsconcept met Setup-toets voor directe toegang tot de instellingen voor de motor, het chassis, het stuur en het remsysteem – en afhankelijk van het model en de uitvoering, ook M xDrive, Gear Shift Assistant en tractiecontrole. Met de M toetsen op het stuurwiel kunnen twee modi met individueel samengestelde instellingen geactiveerd worden.
Met de M Mode-toets kunnen de interventiedrempels van rijhulpsystemen en de displays in het instrumentenbord en het optionele Head-Up Display individueel worden geconfigureerd. ROAD- en SPORT-instellingen zijn standaard beschikbaar; bijkomende TRACK-modus voor circuitrijden toegevoegd wanneer M Drive Professional is besteld.
Première van M Drive Professional (inclusief M Drift Analyser, M Laptimer en M Traction Control) voor een bijzonder intense prestatie-ervaring op het circuit.
Sterk uitgebreide keuze aan rijhulpsystemen. Standaard zijn Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning en Speed Limit Info. Opties zijn onder meer Driving Assistant Professional met Steering en Lane Control Assistant, Active Navigation, Emergency Lane Assistant, Parking Assistant met Reversing Assistant, BMW Drive Recorder en BMW Head-Up Display met M-specifieke displays.
Standaard BMW Live Cockpit Professional met volledig digitaal weergaveconcept, BMW Maps navigatiesysteem en BMW Intelligent Personal Assistant.
M Race Track-pakket, dat voor het eerst beschikbaar is, verlaagt voertuiggewicht met ongeveer 25 kilogram dankzij kenmerken zoals M carbon-keramische remmen, speciale M lichtmetalen velgen en M Carbon kuipzetels.
CO2-UITSTOOT EN VERBRUIK.
De nieuwe BMW M3 Berline: gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
De nieuwe BMW M3 Competition Berline: gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.
De nieuwe BMW M4 Coupé: gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
De nieuwe BMW M4 Competition Coupé: gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.
- BMW M3 Berline: 353 kW/480 pk; acceleratie [0 – 100 km/u]: 4,2 seconden; gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
- BMW M3 Competition Berline: 375 kW/510 pk; acceleratie [0 – 100 km/u]: 3,9 seconden; gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.
- BMW M4 Coupé: 353 kW/480 pk; acceleratie [0 – 100 km/u]: 4,2 seconden; gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
- BMW M4 Competition Coupé: 375 kW/510 pk; acceleratie [0 – 100 km/u]: 3,9 seconden; gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.
Uiterst performante auto's met een authentieke allure beschikken over geavanceerde racewagentechnologie en een karakterprofiel in de traditie van de originele BMW M3 die 35 jaar geleden werd voorgesteld. Marktlancering vanaf maart 2021.
Nieuwe BMW M3 Berline en nieuwe BMW M4 Coupé met onmiskenbaar prestatiegericht voertuigconcept. Tuningwerk uitgevoerd naast testprogramma voor de BMW M4 GT3-racewagen. De vertrouwde M-combinatie van dynamiek, wendbaarheid en precisie gaat hand in hand met dagelijkse bruikbaarheid en langeafstandscapaciteiten.
Extra variatie in het motorgamma. Authentieke prestatie-ervaring in de nieuwe BMW M3 Berline en nieuwe BMW M4 Coupé dankzij de handgeschakelde zesversnellingsbak die geen enkele concurrent biedt. BMW M3 Competition Berline en BMW M4 Competition Coupé met achttraps M versnellingsbak Steptronic. De Competition-modellen zijn ook voor het eerst verkrijgbaar met de M xDrive vierwielaandrijving, gesch. vanaf de zomer van 2021.
Hoog in de toeren klimmende zescilinder-in‑lijn motor met M TwinPower Turbo-technologie, maximaal 375 kW/510 pk en tot 650 Nm. Twee turbo’s, geoptimaliseerde directe injectie, koeling en olietoevoer aangepast voor circuitgebruik, modelspecifiek uitlaatsysteem met elektrisch bediende kleppen voor een emotioneel opzwepende motorsoundtrack.
Modelspecifieke handgeschakelde zesversnellingsbak met Gear Shift Assistant voor uiterst dynamische rijsituaties. Nieuwste generatie van de achttraps M versnellingsbak Steptronic met Drivelogic en drie schakelprogramma’s. M xDrive is gekoppeld aan Active M Differential, achterwielaandrijving, drie inschakelbare modi: 4WD, 4WD Sport en 2WD voor pure achterwielaandrijving en gedeactiveerde stabiliteitscontrole.
Adaptieve M ophanging met elektronisch gestuurde schokdempers en M Servotronic stuurinrichting met variabele overbrengingsverhouding zijn standaard gemonteerd. M‑specifieke aanpassingen aan voor- en achteras. Nieuw geïntegreerd remsysteem met twee instellingen voor pedaalgevoel en -respons. M compound-remmen standaard, M carbon-keramische remmen optioneel.
Dynamic Stability Control (DSC) met M Dynamic Mode en voor het eerst geïntegreerde beperking van de wielslip en M Traction Control in tien fasen verstelbaar.
Gesmede M lichtmetalen velgen – voor: 18", achter: 19" (Competition-modellen met M xDrive – voor: 19", achter: 20"). Optionele Performance banden.
Een uiterst stijve koetswerkstructuur en chassisbevestiging dankzij maatregelen zoals modelspecifieke beugels voor het motorcompartiment, een subframe op de vooras met aluminium paneel, beugels onder de vloer en een subframe op de achteras met een stijve verbinding met het koetswerk.
Twee koetswerkvarianten met hun eigen unieke koetswerkdesigns en een emotioneel meeslepende look. BMW M3 Berline en BMW M4 Coupé met op prestaties gerichte koetswerkkenmerken: M‑specifieke versie van grote, verticale BMW nieren, krachtig gebeitelde wielkasten met opvallende M kieuwen, prominente zijdelingse drempelverbreders met bevestigingen aan de voor- en achterschort, koolstofvezeldak met aerodynamisch geoptimaliseerde vinnen, achterspoiler en vertrouwde M uitlaatpijpen. Nieuwe, exclusieve koetswerkkleuren. M Carbon exterieurpakket en BMW M Performance onderdelen als opties verkrijgbaar.
Ergonomisch geoptimaliseerde sportwagencockpit met M-specifieke displays en bedieningselementen. Nieuw ontwikkelde M sportzetels en lederen bekleding Merino Feinnarbe met uitgebreide standaarduitrusting; optioneel met zetelventilatie. Nieuwe M Carbon kuipzetels met structuurgebaseerd design als optie verkrijgbaar.
M-specifiek regel-/bedieningsconcept met Setup-toets voor directe toegang tot de instellingen voor de motor, het chassis, het stuur en het remsysteem – en afhankelijk van het model en de uitvoering, ook M xDrive, Gear Shift Assistant en tractiecontrole. Met de M toetsen op het stuurwiel kunnen twee modi met individueel samengestelde instellingen geactiveerd worden.
Met de M Mode-toets kunnen de interventiedrempels van rijhulpsystemen en de displays in het instrumentenbord en het optionele Head-Up Display individueel worden geconfigureerd. ROAD- en SPORT-instellingen zijn standaard beschikbaar; bijkomende TRACK-modus voor circuitrijden toegevoegd wanneer M Drive Professional is besteld.
Première van M Drive Professional (inclusief M Drift Analyser, M Laptimer en M Traction Control) voor een bijzonder intense prestatie-ervaring op het circuit.
Sterk uitgebreide keuze aan rijhulpsystemen. Standaard zijn Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning en Speed Limit Info. Opties zijn onder meer Driving Assistant Professional met Steering en Lane Control Assistant, Active Navigation, Emergency Lane Assistant, Parking Assistant met Reversing Assistant, BMW Drive Recorder en BMW Head-Up Display met M-specifieke displays.
Standaard BMW Live Cockpit Professional met volledig digitaal weergaveconcept, BMW Maps navigatiesysteem en BMW Intelligent Personal Assistant.
M Race Track-pakket, dat voor het eerst beschikbaar is, verlaagt voertuiggewicht met ongeveer 25 kilogram dankzij kenmerken zoals M carbon-keramische remmen, speciale M lichtmetalen velgen en M Carbon kuipzetels.
CO2-UITSTOOT EN VERBRUIK.
De nieuwe BMW M3 Berline: gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
De nieuwe BMW M3 Competition Berline: gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.
De nieuwe BMW M4 Coupé: gecombineerd brandstofverbruik: 10,8 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 248 g/km.
De nieuwe BMW M4 Competition Coupé: gecombineerd brandstofverbruik: 10,2 l/100 km; gecombineerde CO2-uitstoot: 234 g/km.