‘Dat we een trimester lang de marktleider waren in aantal registraties van nieuwe voertuigen in België, was al uniek’, stelt CEO Eddy Haesendonck van BMW Group Belux. ‘De resultaten van de maand april tonen aan dat we nog een tandje bijgestoken hebben. De impact van ons commerciële ‘phygital’ initiatief in januari en februari was daar zeker niet vreemd aan.’
Nooit in de merkgeschiedenis was BMW vier maanden lang de marktleider in België. ‘Ons succes heeft nog meerdere redenen’, stelt Eddy Haesendonck: ‘Belgen, en dan vooral de zelfstandigen, ondernemers en vlootbeheerders, vinden hun gading in ons zeer groot aanbod van geëlektrificeerde voertuigen, plugin-hybrides en elektrische wagens. Met de BMW iX3, de BMW iX en de BMW i4 erbij hebben we nog dit jaar 5 volledig elektrische modellen in ons gamma, binnen 2 jaar zijn dat er 13.’
Met plugin-hybrides is BMW vandaag al in heel het gamma vertegenwoordigd. Ongeveer één derde van de klanten die het merk vandaag hun vertrouwen geven, kiezen voor een model met een stekker, al dan niet gecombineerd met een slimme laadoplossing en infrastructuur die BMW aanbiedt.
‘Daar komt nog bij dat BMW recent een ongeziene modellenwissel doorvoerde, waardoor zowat het hele gamma vrij nieuw is en goed wordt opgepikt door de markt. Die schijnt zich – met name wat de professionele klanten betreft – goed te herstellen van de crisis van een jaar geleden’, aldus nog Eddy Haesendonck.
Nooit in de merkgeschiedenis was BMW vier maanden lang de marktleider in België. ‘Ons succes heeft nog meerdere redenen’, stelt Eddy Haesendonck: ‘Belgen, en dan vooral de zelfstandigen, ondernemers en vlootbeheerders, vinden hun gading in ons zeer groot aanbod van geëlektrificeerde voertuigen, plugin-hybrides en elektrische wagens. Met de BMW iX3, de BMW iX en de BMW i4 erbij hebben we nog dit jaar 5 volledig elektrische modellen in ons gamma, binnen 2 jaar zijn dat er 13.’
Met plugin-hybrides is BMW vandaag al in heel het gamma vertegenwoordigd. Ongeveer één derde van de klanten die het merk vandaag hun vertrouwen geven, kiezen voor een model met een stekker, al dan niet gecombineerd met een slimme laadoplossing en infrastructuur die BMW aanbiedt.
‘Daar komt nog bij dat BMW recent een ongeziene modellenwissel doorvoerde, waardoor zowat het hele gamma vrij nieuw is en goed wordt opgepikt door de markt. Die schijnt zich – met name wat de professionele klanten betreft – goed te herstellen van de crisis van een jaar geleden’, aldus nog Eddy Haesendonck.